.navbar { display:none; }

wtorek, 5 marca 2013

Ciekawe cytaty

Zabawne cytaty z książek, albo takie, które mi się spodobały.

"Romeo i Julia" Wiliam Szekspir
"Julia ukazuje się w oknie.
Romeo: Lecz cicho! Co za blask strzelił tam z okna!
Ono jest wschodem, a Julia jest słońcem!"                                         

Ten cytat akurat mnie rozbawił :-) Najzabawniejsze jest to, że Romeo mówi do siebie...
__________________________

"Felix, Net i Nika oraz Teoretycznie Możliwa Katastrofa" Rafał Kosik
"- To i tak ryzykowna operacja- przyznał Felix.-Trochę jak Frodo i Sam niosący pierścień wprost do Mordoru.
-Ja chcę być Frodem.-zastrzegł Net.- Ty możesz być Samem.
- A ja?- zapytała odruchowo Nika.
-No...- Net zawachał się chwilę.-Był jeszcze Gollum."

Ten też oczywiście należy do tych rozśmieszających... Jak by kogoś nie rozbawiło to mówię.
__________________________

" Hobbit" J.R.R. Tolkien

Zagadki Bilba Bagginsa i Goluma:

1. "Korzeni nie widziało niczyje oko,
A przecież to coś sięga bardzo wysoko,
Od drzew wybujało wspanialej,
Chociaż nie rośnie wcale."

2. "W czerwonej stajni trzydzieści białych koni
Kłapie, tupie, a czasem ze strachu dzwoni."

3. "Nie ma skrzydeł, a trzepocze,
Nie ma ust, a mamrocze,
Nie ma nóg, a pląsa,
Nie ma zębów, a kąsa.''

4. ''Oko co tkwiło w niebieskiej twarzy, ucieszyło się ogromnie,
Gdy zobaczyło w zielonej twarzy drugie oko.
Ono jest zupełnie podobne do mnie,
Tylko że  błyszczy nisko, a ja wysoko.''

5. ''Nie można tego zobaczyć ani dotknąć palcami,
Nie można wyczuć węchem ani usłyszeć uszami;
Jest pod górami, jest nad gwiazdami,
Pustej jaskini nie omija,
Po nas zostanie, było przed nami,
Życie gasi, a śmiech zabija."

6. "Nie oddycha, a żyje,
Nie pragnie, a pije."

7." Co gnie żelazo, przegryza miecze,
Pożera ptaki, zwierzęta, ziele,
Najtwardszy kamień na mąkę miele,
Królów nie szczędzi, rozwala mury,
Poniża nawet najwyższe góry."


Zagadek było więcej, ale przepisałam siedem.
______________________________________

"Ostatni elf" Silvana De Mari
- Masz jakieś imię?
-Tak- odpowiedział pewnie malec.
Człowiek znów dziwnie westchnął.
- I jakież byłoby to imię?
(...)
-Nie, nie byłoby. "Byłoby" używa się do rzeczy niepewnych, a imię to pewna rzecz. Każdy być pewien swojego imienia, więc ty powinien zapytać nie jakie byłoby, ekscelencjo, ale jakie być...
- No więc jakie jest to imię?- krzyknęła kobieta- Dobrze, dobrze, nie będe już więcej krzyczeć obiecuję. Nie zaczynaj zów płakać. Nie będę krzyczeć ani cię nie zjem. Jak się nazywasz?
-Yorshkrunsquarkljolnerstrink.
-Możesz powtórzyć?- spytał człowiek.
-Tak, oczywiście, ja móc- potwierdził malec, zadowolony.
Człowiek znów westchnął. Musiał być chory.
-Powtórz- powiedziała.
-Yorshkrunsquarkljolnerstrink.
-Jest od niego jakieś zdrobnienie?
- Oczywiście, że być.
(...)
-I jakie jest to zdrobnienie?
-Yorshkrunsquarkljolnerstrink.
-Ależ oczywiście- powiedział człowiek, który nagle wydał się bardzo zmęczony.
Bez watpienia musiał być chory.
-Będe cię nazywać Yorsh- stwierdził."

To jest fragment jednej z moich ulubionych książek. Yorshkrunsquarkljolnerstrink to elf. Tej nazwy nigdy nie zapamiętałam... Chodzi mi o Yorshkrunsquarkljolnerstrink.
_____________________________________
I tyle cytatów. Jezeli chcecie więcej to piszcie ;-)


                                    



2 komentarze:

  1. Więcej!
    Ja także wpisuję sobie fragmenty z książek które mi się podobają, tylko że do pamiętnika ;)
    Jeszcze raz Cię zapewniam, Twój blog jest super ;)
    /J.

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli już przeczytałeś posta to migiem go skomentuj!
A jeśli już to zrobiłeś to z góry dziękuję! :)
Nie mam nic przeciwko spamom. Tylko muszą być to porządne spamiki, to jest komentarz plus reklama bloga.
Pozdrawiam Sia Siaa :-)