.navbar { display:none; }

sobota, 12 stycznia 2013

Flet prosty

Lubię grać na flecie prostym. Uczyłam się tego w czwartej klasie i to jest chyba NAJPROSTSZY instrument do opanowania. Trzeba tylko umieć czytać nutki no i nauczyć się tak na początek pierwszych ośmiu podstawowych chwytów. Chwyty są banalne. W flecie jest 8 otworków w czym jeden na "dole". Nutka "c" raz kreślna (czyli dolna) to zasłonięte wszystkie dziurki. Jedna na dole i 7 na górze. "d" to: 1 dziurka na dole i jedna odsłonięta, ta na samym końcu. Ale ja nie będe tak opisywać wszystkich chwytów bo do tego trzeba by było umieć ustawić ręce. Najlepiej będzie jeżeli nie będe wcielać się w nauczyciela :-) Muszę przyznać, że gra na flecie (jeżeli już się coś umie) jest naprawdę wciągająca. Trzeba tylko ćwiczyć. Chociaż kilka razy w tygodniu. Najlepiej to gra się na dwa głosy. To znaczy, że dwie  osoby grają tą samą piosenkę tylko jedna osoba gra tak jakby inną melodią i to bardzo ładnie brzmi. Jeżeli ktoś chciałby nutki do jakiejś piosenki  to wystarczy napisać w komentarzach, a ja wstawie zdjęcie :-D

To jest mój flecik  :-)



5 komentarzy:

  1. Dziewczynko z trzeciej ławki bardzo podoba mi się twój blog, lubię czytać go wieczorami a co do fletu to nie jestem w tym orłem;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super flecik powodzenia w szkole muzycznej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też gram na flecie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też gram na flecie!:-)A masz nutki do ,,Czerwone jabłuszko"?

    OdpowiedzUsuń
  5. Też gram na flecie xD Prostym i poprzecznym. Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli już przeczytałeś posta to migiem go skomentuj!
A jeśli już to zrobiłeś to z góry dziękuję! :)
Nie mam nic przeciwko spamom. Tylko muszą być to porządne spamiki, to jest komentarz plus reklama bloga.
Pozdrawiam Sia Siaa :-)