.navbar { display:none; }

piątek, 4 stycznia 2013

Mięsożerna roślinka


D. Nataleusis, zwana Natalką pożeracz
much ;-D

  Hoduję rosiczki. To bardzo miłe zajęcie:-) Jeżeli ktoś nie wie ROSICZKA to roślina mięsożerna. Na liściach ma włoski na których są bardzo klejące kropelki. Roślinka ma bardzo przyjemny zapach dla owadów (którego my nie czujemy). Kiedy np. mucha chce sobie usiąść na rosiczce przykleja się do niej. Po jakimś czasie rosiczka zwija swoim listkiem owada, dzięki temu rośnie.

Jak zasadzić rosiczkę?
Mała Capensis, a obok jej mama :-)
1.Trzeba kupić:torf kwaśny pH 3 do 5, wodę demineralizowaną, małe kamyczki, doniczkę z spodeczkiem, no i oczywiście nasionka. Najłatwiejsze w hodowli (coś dla początkujących) to:
 Drosera Spatulata, Drosera Capensis, Drosera Nataleusis, Drosera Alicea - takie ja mam:-)
Jeżeli ktoś jest zainteresowany chodowlą oto link do strony:
Rosiczki lubią jak karmi je się karmą dla rybek :-) 
D. Spatulata. Jest taka łysa, ponieważ
tata obcinał jej zgniłe listki :-)

Na zdjęciach są moje kochane rosiczki. Na początku były maluteńkie, a   teraz można je określić jako nastolatki :-D Kiedyś w moim pokoju latała sobie ogromna mucha. Zgniotłam ją kapciem i była sobie pożywieniem dla Natalki (D.Nataleusis).  Dzięki rosiczką w lato nie dokuczją mi komary :-)

 Przepięknie wyglądają kwiatki rosiczek. Najpierw wyrasta z nich wieeeelki pręcik, a potem na pręciku pojawiają się maleńkie kwiatki. Potem kiedy obwód kwiatuszka jest czarny można zebrać nasionka.


D. Broad Left.
Jak jeszcze rosiczki nie wyrosły, mówiłam mojemu kuzynowi, że go zjedzą... Długo to w to nie wierzył. Bo mój kuzyn jest fanem mojego pokoju:-)



4 komentarze:

  1. Piękne te rosiczki.Chcę takie!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. widziałam takie w e.leclerc :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Może se taką wyhoduję.I naprawdę zjada komary? To super!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ach, muchy mówisz? Pomyślę :) W.M.

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli już przeczytałeś posta to migiem go skomentuj!
A jeśli już to zrobiłeś to z góry dziękuję! :)
Nie mam nic przeciwko spamom. Tylko muszą być to porządne spamiki, to jest komentarz plus reklama bloga.
Pozdrawiam Sia Siaa :-)